2013. március 28., csütörtök

A burok


Ohistenemjajne.
Kábé ez járt a fejemben attól a pillanattól kezdve, amikor beléptünk a Sugárba. Mindenhol tipikus Meyer-fanok voltak, a mozihoz közel érve sokasodtak, végül háromnegyed kettőkor ellepték a moziterem felső sorait. Ezzel nem is volt baj, mert mindenki azt szeret, amit. Két gondom volt csak az egésszel.
Egy: nem értem, hogy aki végigpofázza a filmet, az minek megy moziba?
Kettő: én mit kerestem ott?


Általános információk:
Cím: The Host
színes, amerikai sci-fi, 125 perc, 2013
Rendező és forgatókönyv: Andrew Niccol
Író: Stephenie Meyer

Szereplők:
Saoirse Ronan – Melanie Stryder
Diane Kruger – Hajtó
William Hurt – Jeb
Jake Abel – Ian O’Shea
May Irons – Jared Howe
Chandler Canterbury – Jamie Stryder



Történet:
Valamikor a jövőben a Földet elárasztják az idegenek, békét hozva a bolygóra. Igen ám, csak gazdatestet kell keresniük, ezért bennünk találnak otthonra. Folyton keresik az embereket, hogy magukhoz hasonlóvá tegyék őket. Az emberi tudat erős, és egy lány szembeszáll az idegenekkel. Megkeresi a túlélők egy csoportját, akik vadásznak az idegenekre. Kérdés, ki talál meg kit előbb.



Plusz:
Összevetve az Alkonyattal, a Burok jobb volt.



Vélemény:

Stephenie Meyer nem írt újat, vagy eget rengetőt. Az Alkonyat fonalát felvette.
Megalkotta a két fiút, és egy pszichológiailag meghatározhatatlan lányt, van benne sok sírás, lelkizés, évődés és durci. Oh, és megvan a majdnem megállíthatatlan gonosz karakter is.
Adott hozzá pár tizenhatéveseknek megfelelő sci-fi elemet, és eladta sci-fi-romantikus filmnek.
De attól még semmi sem lesz sci-fi, hogy veszek egy tingli-tangli sztorit, és teszek bele krómozott autókat, sok csillagot, kéken világító szemeket.
Azért ez a műfaj nem itt kezdődik, és nem ennyiből áll.

Ez egy uniszex film volt, de tizenéveseknek, vagy a nagyon romantikusoknak.

Én nem hiszek abban, hogy jön egy faj, aki kvázi kommunizmust csinál a bolygón, az jó vagy rossz. Hogy alapvetően gonoszak, mert meg akarnak minket téríteni, tanító jelleggel magukhoz hasonlóvá akarnak tenni, és mindig van egy lázadó. Lássuk be. Ha valaki minket el akarna tenni láb alól, az űrben bárki, akkor nagyon-nagyon kevés esélyünk lenne ellenük. Aki szerintem úgy gyógyít, hogy spray-t fúj ránk, és összenő a seb, az kiszűri a selejtet, és nem így jár el, ahogy ebben a filmben is.




Megjegyzés:

Mr.A a film közben megkérdezte, hogy nem tudja, hogy melyik a rosszabb. A film, vagy a vircsaft a hátunk mögött, ugyanis a lelkes Meyer-rajongók mondták előre, hogy mi fog történni. Hangosan, úgyhogy előbb hallottam a dialógusokat és a történéseket, mint ahogy megjelentek volna a vásznon.

Megértem Meyer-t, hogy ha van egy sikerhullám, azt meg kell lovagolni, de nem értem, hogy egy alapvetően jó koncepciót miért kell vértelenné tenni.

A két óra hamar elment, hamarabb, mint bármelyik vámpíros érdekesség az írónőtől.
Még nem olvastam a könyvet, úgyhogy sorban a következő az lesz, hogy megnézem, mennyiben tér el a kettő egymástól.
De azt már most tudom, hogyha még egy Meyer-könyvből filmet készítenek, akkor azt már tölteni fogom. Sajnálom rá a pénzt és az időt.



Értékelés:
6/10
Mindenki olyannak ajánlom, akik szeretik az Alkonyatot, vagy annyira viráglelkűek, hogy az ilyen filmeket végigülik. Nem tudom, mit vártam, de nem ezt. Sajnálom fiúk, lányok.
Na, keresek valami igazi sci-fi filmet.



Láttátok már?
Vélemény?

4 megjegyzés:

  1. Hehe :) Azért érdekel :) Ezek után is :) Bár én könyvben gondoltam előbb elolvasni. Persze nincs meg, majd egyszer valahonnan.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem, annyira nem lehúzó kritika, mint amennyire le tudtam volna húzni a filmet. Mondjuk, ennél jobban nem. Ömlengeni meg nem szeretnék, hogy milyen volt a szerelmi jelenet, kivel éreztem együtt.
    Ha megnézed / elolvasod, tudni fogod, mire gondolok. :)

    Persze, nézd meg nyugodtan. Azért is írtam, hogy akinek szerintem bejött az Alkonyat, annak ez a film is be fog jönni.

    VálaszTörlés
  3. nekünk tesós programnak megfelelt, de mint én is írtam, nem egy top10 kategória...de annyira azért nem is rossz :)

    VálaszTörlés
  4. Engem jobban idegesítettek az emberek mögöttünk. Folyton járt a lepénylesőjük.
    Lehet, hogy az is a baj, hogy már nem tudok elvonatkoztatni az Alkonyattól, vagy nem tudom. Több a jó számomra, de nem kezelem 100%-ig sci-finek.
    Szórakoztatott.

    Tényleg nem tudom, mire számítottam, de van még bennem némi hiányérzet.

    VálaszTörlés